Det var på tiden..

En fotbollsspelare som har kommit ut som gay! Nu spelar han ju inte
i den högsta ligan, men det kan kanske få fler att komma ut.
Tycker det är konstigt att det finns så många fotbollsspelare på elitnivå
och inte en enda som är gay!

Anton Hysén - Glenn Hyséns yngsta son


– Det finns folk som inte klarar av homosexuella. Och det finns rasister som inte klarar av invandrare. En klubb kanske är intresserad av mig, men så får tränaren reda på att jag är bög och så ändrar de sig. Men då är det deras problem, inte mitt, säger han.
– Jag fattar att det kommer att bli annorlunda efter den här intervjun. Nu kommer alla att veta: alla tränare, alla motståndare, ja, till och med mina lagkamrater. Det är hur lugnt som helst, jag tycker bara att det ska bli spännande. Folk får kalla mig vad de vill, det kommer bara göra mig ännu mer taggad.

Kommentarer
Postat av: JonaZ Sveriges Snyggaste Bloggare

gleen är väldigit manlig hahhaha

2011-03-10 @ 00:46:44
URL: http://toppenfem.blogg.se/
Postat av: Robin

Känns lite så där lagom komiskt att Glenn brukade driva om bögar i omklädningsrummet när han var yngre. Så när allt kommer till kritan så är hans egen son gay...



Inget fel ide, men tydligen så har han fått ändra sina åsikter en hel del under årens lopp. Personligen så tror jag inte att Anton kommer att få det lätt framöver.



Jag spelade inte fotboll på någon högnivå alls när jag var aktiv, men homofobin och bög hatet är enormt inom fotboll (all sport mer eller mindre).



Men bra att vågade och gick ut offentligt med det där ialla fall.

2011-03-10 @ 10:26:29
URL: http://gamingground.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jensikan -
RSS 2.0